ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΙΟΥΝΙΟΥ (ΤΩΝ ΑΓ.ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Α' ΟΙΚΟΥΜ.ΣΥΝΟΔΟΥ)
ΤΟ ΕΡΓΟ TOY ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ
«Τό έργον έτελείωσα, ό δέδωκάς μοι ίνα ποιήσω»
Απευθυνόμενος στον ουράνιο Πατέρα Του ο Κύριος, δια της αρχιερατικής προσευχής Του διεκήρυτ-τε την ολοκλήρωση τοϋ έργου τής σωτηρίας των ανθρώπων: Με όλη μου τη ζωή και με τη σταυρική μου θυσία, την οποία θα προσφέρω, έφερα εις πέρας το έργο. το όποιο μου ανέθεσες νά πραγματοποιήσω.
Το πιο ιερό, υψηλό, μεγάλο έργο. Μοναδικό, ανεπανάληπτο. Με διαστάσεις πέρα άπό το χρόνο και το χώρο. Ένα έργο που άρχισε στο σπήλαιο, πέρασε επί χρόνια μέσα άπό την αφάνεια και τη σιωπή, έκανε την επίσημη έναρξη του στον Ιορδάνη, έφθασε στον Γολγοθά, στον σταυρό, κατέληξε στο κενό μνημείο, και ολοκληρώθηκε με την θριαμβευτική Ανάσταση Του. Ό Χριστός δια του τριπλού αξιώματος Του έφερε εις πέρας το έργο, το όποιο ο ουράνιος Πατέρας Τοϋ ανέθεσε.
Δια του Βασιλικού, του Προφητικού και του Αρχιερατικού Του αξιώματος ολοκλήρωσε το απείρου σημασίας έργο Του. Ως βασιλεύς ο Χριστός άρχει και κυβερνά ολόκληρη την κτίση τής υλικής και πνευματικής δημιουργίας. Κυβερνάει και βασιλεύει στον πνευματικό κό-σμο, στις ψυχές μας. Ως Προφήτης και κήρυκας και έξαγγελέας τής αλήθειας. Ως μέγας Αρχιερείς πρόσφερε επί του σταυροί, για όλη την ανθρωπότητα, για όλους μας τη μεγάλη εξιλαστήρια, λυτρωτική θυσία.
Τοιουτοτρόπως ο Κύριος ως Βασιλεύς, ως Προφήτης και ως Μέγας Άρχιερεύς ολοκλήρωσε το έργο του, το όποιο ήταν ή σωτηρία, ή ανακαίνιση και ή θέωση του πεσμένου και αμαρτωλού άνθρωπου.
Το τριπλό αυτό έργο. το βασιλικό, το προφητικό και το Αρχιερατικό, το παρέδωσε ο Χριστός στήν Εκκλησία Του. Ή όποια το παρέλαβε, το συνέχισε και το συνεχίζει.
Ή Εκκλησία ή οποία είναι το σώμα τοϋ Χριστού «ό Χριστός παρατεινόμενος ατούς αιώνες». Ή Εκκλησία ή όποια είναι ο Χριστός στο σήμερα, στο κάθε σήμερα.
Έτσι ή Εκκλησία, συνεχίζουσα το λυτρωτικό και αναπλαστικό έργο τού Αρχηγού της, κυβερνά και κατευθύνει τά λογικά πρόβατα σε δρόμους σωτηρίας. Κηρύσσει και ερμηνεύει τον λόγο Του και τον προσφέρει στους ανθρώπους τής κάθε εποχής.
Επαναλαμβάνει άναιμάκτως, άλλά πραγματικώς την «άπαξ» προοφερθείσα επί του σταυρού λυτρωτική θυσία, και αγιάζει δια της θείας λειτουργίας και του μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας και των άλλων μυστηρίων τους πιστούς.
Εμείς οι Χριστιανοί είμαστε μέλη της Εκκλησίας. Του μυστικού και πνευματικού αϊτοί σώματος.Αποτελούμε και εκφράζουμε την Εκκλησία. Μετέχουμε στο έργο της.
Στο τριπλό έργο της, το βασιλικό, το προφητικό και το αρχιερατικό και στην τριπλή αποστολή της.
Ό κάθε Χριστιανός, ασκεί στο μέτρο των δυνάμεων του βασιλική, διδακτική και Ιερατική αποστολή. Ως βασιλιάς άρχει της υλικής δημιουργίας. Τον κατέστησε ο Δημιουργός επί τής γης ολοκλήρου, του φυτικού και ζωικού βασιλείου.
Του έδωσε τη δυνατότητα νά άρχει, να κυβερνά και νά εξουσιάζει τού εαυτού του, των αδυναμιών και παθών του. Ως προφήτης διδάσκει και μεταδίδει κατά το μέτρον των ικανοτήτων του τον λόγο τής αλήθειας.
Εξαγγέλλει τά μεγαλεία του Θεού. Και ως ιερεύς, ως μετέχων τής γενικής Ιεροσύνης, διότι μας κατέστησε κατά τούς λόγους του αποστόλου «γένος εκλεκτόν, βασίλειον ίερά-τευμα...» (Α' Πέτρ. β' 9) προσφέρει τον εαυτόν τον «θυσίαν ζώσαν, άγίαν. ευάρεστον τω Θεώ...» (Ρωμ. ιβ' Γ).
Συμπροφέρει την θ. Λειτουργία, με όλη την Εκκλησία και μετέχει των καρπών και των δωρεών τής ευχαριστιακής θυσίας.
Έτσι είτε στήν οικογένεια διακονούμε είτε σε κάποιο εκκλησιαστικό διακόνημα ή ιεραποστολικό έργο μετέχουμε, είτε οιαδήποτε άλλη εργασία και επάγγελμα ασκούμαι. όλα αυτά με αυτή τη βάση αποκτούν άλλη διάσταση.
Αποκτούν εν Χριστώ και δια τής Εκκλησίας άλλη ιερότητα. Είμαστε, όχι παθητικά, άλλα ενεργά μέλη τής Εκκλησίας. Γινόμαστε υπεύθυνοι διάκονοι και λειτουργοί μέσα στη ζωή και στήν κοινωνία. 'Εξαγγελείς και συνεχιστές Εκείνου.
Καλούμαστε νά συνεχίζουμε το έργο τού Χριστού επί τής γης. Το τριπλό μεγάλο έργο Του. Νά βιώνουμε την τριπλή αποστολή τής Εκκλησίας στο σήμερα.
Και αυτό αποτελεί τιμή, χαρά, άλλά και ευθύνη για τον καθένα μας. Το ότι δι' ημών εργάζεται ο Χριστός στο σήμερα.
Έρχεται ή βασιλεία Του ή όχι.
(Από την "ΖΩΗ")
ΤΟ ΕΡΓΟ TOY ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ
«Τό έργον έτελείωσα, ό δέδωκάς μοι ίνα ποιήσω»
Απευθυνόμενος στον ουράνιο Πατέρα Του ο Κύριος, δια της αρχιερατικής προσευχής Του διεκήρυτ-τε την ολοκλήρωση τοϋ έργου τής σωτηρίας των ανθρώπων: Με όλη μου τη ζωή και με τη σταυρική μου θυσία, την οποία θα προσφέρω, έφερα εις πέρας το έργο. το όποιο μου ανέθεσες νά πραγματοποιήσω.
Το πιο ιερό, υψηλό, μεγάλο έργο. Μοναδικό, ανεπανάληπτο. Με διαστάσεις πέρα άπό το χρόνο και το χώρο. Ένα έργο που άρχισε στο σπήλαιο, πέρασε επί χρόνια μέσα άπό την αφάνεια και τη σιωπή, έκανε την επίσημη έναρξη του στον Ιορδάνη, έφθασε στον Γολγοθά, στον σταυρό, κατέληξε στο κενό μνημείο, και ολοκληρώθηκε με την θριαμβευτική Ανάσταση Του. Ό Χριστός δια του τριπλού αξιώματος Του έφερε εις πέρας το έργο, το όποιο ο ουράνιος Πατέρας Τοϋ ανέθεσε.
Δια του Βασιλικού, του Προφητικού και του Αρχιερατικού Του αξιώματος ολοκλήρωσε το απείρου σημασίας έργο Του. Ως βασιλεύς ο Χριστός άρχει και κυβερνά ολόκληρη την κτίση τής υλικής και πνευματικής δημιουργίας. Κυβερνάει και βασιλεύει στον πνευματικό κό-σμο, στις ψυχές μας. Ως Προφήτης και κήρυκας και έξαγγελέας τής αλήθειας. Ως μέγας Αρχιερείς πρόσφερε επί του σταυροί, για όλη την ανθρωπότητα, για όλους μας τη μεγάλη εξιλαστήρια, λυτρωτική θυσία.
Τοιουτοτρόπως ο Κύριος ως Βασιλεύς, ως Προφήτης και ως Μέγας Άρχιερεύς ολοκλήρωσε το έργο του, το όποιο ήταν ή σωτηρία, ή ανακαίνιση και ή θέωση του πεσμένου και αμαρτωλού άνθρωπου.
Το τριπλό αυτό έργο. το βασιλικό, το προφητικό και το Αρχιερατικό, το παρέδωσε ο Χριστός στήν Εκκλησία Του. Ή όποια το παρέλαβε, το συνέχισε και το συνεχίζει.
Ή Εκκλησία ή οποία είναι το σώμα τοϋ Χριστού «ό Χριστός παρατεινόμενος ατούς αιώνες». Ή Εκκλησία ή όποια είναι ο Χριστός στο σήμερα, στο κάθε σήμερα.
Έτσι ή Εκκλησία, συνεχίζουσα το λυτρωτικό και αναπλαστικό έργο τού Αρχηγού της, κυβερνά και κατευθύνει τά λογικά πρόβατα σε δρόμους σωτηρίας. Κηρύσσει και ερμηνεύει τον λόγο Του και τον προσφέρει στους ανθρώπους τής κάθε εποχής.
Επαναλαμβάνει άναιμάκτως, άλλά πραγματικώς την «άπαξ» προοφερθείσα επί του σταυρού λυτρωτική θυσία, και αγιάζει δια της θείας λειτουργίας και του μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας και των άλλων μυστηρίων τους πιστούς.
Εμείς οι Χριστιανοί είμαστε μέλη της Εκκλησίας. Του μυστικού και πνευματικού αϊτοί σώματος.Αποτελούμε και εκφράζουμε την Εκκλησία. Μετέχουμε στο έργο της.
Στο τριπλό έργο της, το βασιλικό, το προφητικό και το αρχιερατικό και στην τριπλή αποστολή της.
Ό κάθε Χριστιανός, ασκεί στο μέτρο των δυνάμεων του βασιλική, διδακτική και Ιερατική αποστολή. Ως βασιλιάς άρχει της υλικής δημιουργίας. Τον κατέστησε ο Δημιουργός επί τής γης ολοκλήρου, του φυτικού και ζωικού βασιλείου.
Του έδωσε τη δυνατότητα νά άρχει, να κυβερνά και νά εξουσιάζει τού εαυτού του, των αδυναμιών και παθών του. Ως προφήτης διδάσκει και μεταδίδει κατά το μέτρον των ικανοτήτων του τον λόγο τής αλήθειας.
Εξαγγέλλει τά μεγαλεία του Θεού. Και ως ιερεύς, ως μετέχων τής γενικής Ιεροσύνης, διότι μας κατέστησε κατά τούς λόγους του αποστόλου «γένος εκλεκτόν, βασίλειον ίερά-τευμα...» (Α' Πέτρ. β' 9) προσφέρει τον εαυτόν τον «θυσίαν ζώσαν, άγίαν. ευάρεστον τω Θεώ...» (Ρωμ. ιβ' Γ).
Συμπροφέρει την θ. Λειτουργία, με όλη την Εκκλησία και μετέχει των καρπών και των δωρεών τής ευχαριστιακής θυσίας.
Έτσι είτε στήν οικογένεια διακονούμε είτε σε κάποιο εκκλησιαστικό διακόνημα ή ιεραποστολικό έργο μετέχουμε, είτε οιαδήποτε άλλη εργασία και επάγγελμα ασκούμαι. όλα αυτά με αυτή τη βάση αποκτούν άλλη διάσταση.
Αποκτούν εν Χριστώ και δια τής Εκκλησίας άλλη ιερότητα. Είμαστε, όχι παθητικά, άλλα ενεργά μέλη τής Εκκλησίας. Γινόμαστε υπεύθυνοι διάκονοι και λειτουργοί μέσα στη ζωή και στήν κοινωνία. 'Εξαγγελείς και συνεχιστές Εκείνου.
Καλούμαστε νά συνεχίζουμε το έργο τού Χριστού επί τής γης. Το τριπλό μεγάλο έργο Του. Νά βιώνουμε την τριπλή αποστολή τής Εκκλησίας στο σήμερα.
Και αυτό αποτελεί τιμή, χαρά, άλλά και ευθύνη για τον καθένα μας. Το ότι δι' ημών εργάζεται ο Χριστός στο σήμερα.
Έρχεται ή βασιλεία Του ή όχι.
(Από την "ΖΩΗ")
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου